Spring til indhold
Forside

Webinar

MIL Open Academy: Stine Ejsing-Duun & Malte von Sehested

Webinar: Makerspaces og problembaseret læring (PBL)

Skaber: Stefano Borghi | Fra: @ stefanoborghi.com Ophavsret: photo: www.stefanoborghi.com

Webinaret er afholdt. Se videoer fra webinaret nedenfor. Bemærk, at du kan hoppe i videoen, tage noter og stille spørgsmål, hvis du klikker på pilen nederst i billedet.

Webinar

  • 14.12.2022 Kl. 14:00 - 16:00
    Tilmeldingsfrist: 13.12.2022

  • Åben for alle

  • Dansk

  • Online

Deltagelse er gratis

Webinar

14.12.2022 Kl. 14:00 - 16:0014.12.2022 Kl. 14:00 - 16:00
Tilmeldingsfrist: 13.12.2022

Dansk

Online

Deltagelse er gratis

MIL Open Academy: Stine Ejsing-Duun & Malte von Sehested

Webinar: Makerspaces og problembaseret læring (PBL)

Skaber: Stefano Borghi | Fra: @ stefanoborghi.com Ophavsret: photo: www.stefanoborghi.com

Webinaret er afholdt. Se videoer fra webinaret nedenfor. Bemærk, at du kan hoppe i videoen, tage noter og stille spørgsmål, hvis du klikker på pilen nederst i billedet.

Webinar

  • 14.12.2022 Kl. 14:00 - 16:00
    Tilmeldingsfrist: 13.12.2022

  • Åben for alle

  • Dansk

  • Online

Deltagelse er gratis

Webinar

14.12.2022 Kl. 14:00 - 16:0014.12.2022 Kl. 14:00 - 16:00
Tilmeldingsfrist: 13.12.2022

Dansk

Online

Deltagelse er gratis

Making og makerspaces rykker ved den måde, vi tænker undervisning på, for hvordan tænker underviseren sit faglige indhold ind i et makerspace? Hvordan tænker vi makerspace ind i klasselokalet? Hvordan tilrettelægger vi faglige forløb, der tager udgangspunkt i making? Hvordan håndterer vi underviserens ændrede rolle?

Derfor stiller vi på webinaret spørgsmålet:

Hvordan udvikler vi en pædagogisk og didaktisk tilgang til udvikling og ibrugtagning af makerspaces i praksis?

Vi er særligt interesserede i en problem- og projektorienteret tilgang til læring i og med makerspaces.

På webinaret vil oplægsholdere præsentere deres perspektiver på spørgsmålet. Vi glæder os til at høre om:

DESIGN OG LEG: Hør forskerne Sune Klok Gudiksen og Sofie Kinch fra Kolding Designskole præsentere det pædagogiske værktøj ”Metronomen model” for legebaseret undervisning, som ti skoler har brugt i etablering af Maker Spaces.

PROBLEMBASERET LÆRING OG FAGLIGE LOOPS: Anders Møller Jakobsen, Aalborg Kommune præsenterer den didaktiske model MAKER’N, der sammen med faglige loops søger at koble making stærkt til det fag-faglige.

MAKERSPACE & ORGANISATORISK FORAN(K/D)RING:  Malte von Sehested, afdelingsleder i Fredensborg Kommune

PLAY/MAKERSPACES PÅ LÆRERUDDANNELSEN: Tina Visgaard Duedahl, UCL/Aalborg Universitet, deler forskningsresultater fra sit Ph.D. projekt, hvor hun sammen med læreruddannere udvikler didaktiske designs til undervisning i og med PlayLabs.


PROGRAM

14.00-14.10: Velkomst
14.10-15.30: Oplæg
15.30-15.55: Diskussion
15.55-16.00: Afrunding